УЧИТЕЛИ ПОД ПРОЖЕКТОРА – DAcademy

УЧИТЕЛИ ПОД ПРОЖЕКТОРА

Shape Image One
УЧИТЕЛИ ПОД ПРОЖЕКТОРА

Запознай се с Цветослава, преподавател по Френски език в Домашна Академия.

Защо френски език?

Срещата ми с френския език стана съвсем „случайно“.
Бях приета с висок бал в Ловешката езикова гимназия, позната на всички от култовия филм „Вчера“. Трябваше само да избера езика, на който да се отдам изцяло.
Майка ми (която беше учила френски) ми сподели, че всъщност е много хубав език и въреки, че бях чувала само “Бонжур”, реших да ѝ се доверя и да стрелям на сляпо, но този изстрел всъщност ми донесе най-точния улов в живота, а именно – френско сирене и френско вино! Хаха, шегувам се, разбира се! В последствие разбрах, че няма случайни неща, защото езикът ме отведе в университети във Велкико Търново, Франция и Белгия, и аз ставах все по-сигурна, че това е моят език.

Едно е сигурно: езикът не се говори, той се живее.
И обикновено съдбата те отвежда там където ти е мястото, и тези избори стават просто така, без много да му мислиш.Трябва само да ѝ се довериш и да се оставиш на любопитството и страстта ти да те водят по пътя.

Каква е твоята суперсила като преподавател?

Смятам, че моята суперсила е да карам хората, на които преподавам, да се чувстват комфортно и да са спокойни по време на срещите ни, като подхождам към тях първо приятелски, после като ментор. Не съм почитател на остарялата система за преподаване и мисля, че натискът води до лоши резултати в изучаването на даден език.
Все пак човек преди всичко трябва да изпитва удоволствие от ученето и от преподаването. Другото е мъчение и няма смисъл от него. В този ред на мисли перфектно се вписва френското мото:  Liberté ,  égalité ,  fraternité ( Свобода, равенство, братство).

Какво е най-голямото предизвикателство за теб в процеса на работа?

Може би както при всички преподаватели – да мотивирам ученика да си напише домашните и да си научи уроците. Имала съм ученици от различни възрасти, от 6 до 60 годишни, всеки с различен капацитет на възприемане, желание и умение. Всеки един от учениците е предизвикателство за мен, защото трябва да подхождам към тях индивидуално. Нужно е да вляза под кожата им, да ги разбера не само от гледната точка на преподавател, но и като психолог. Имала съм ученици с психически проблеми и травми, с които трябва много внимателно да работя и да бъда не просто учител, а и терапевт. Тогава учениците стават учители за мен, защото ме учат на търпение, приемане и разбиране. А урокът по френски става терапевтична сесия. И кръгът се затваря перфектно.

Интересувам се от науката за душата и се старая да не забравям, че срещата е не просто среща между преподавател и ученик, тя е среща и между две души, които взимат и си отдават информация и качества. Светлина и тъмнина. Моята цел е да увеличавам светлината.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *